Få et forspring med et professionelt firmalogo

04 July 2018
Astrid Pedersen
Få et forspring med et professionelt firmalogo

Hvis du med en nystartet iværksætter virksomhed ønsker at lægge dig i spidsen for dit felt helt fra starten, bør du ikke spare på marketing budgettet. Det er en hård og ubarmhjertig verden derude, og et rigtigt vigtigt våben i kampen for at få fodfæste på markedet er evnen til at blive genkendt. Derfor er solid branding essentielt for din virksomhed, hvis kunderne skal strømme til. Og blandt de absolut vigtigste elementer i en branding proces, er design af virksomhedens visuelle profil, herunder udformning af et firmalogo.

Firmalogo – din virksomheds brand

Med mindre din virksomhed ligefrem selv beskæftiger sig med reklame eller grafik, har du måske ikke skænket firmalogoet så meget som en tanke – måske bare affejet det med, at det blot er pynt på lagkagen. Men et firmalogo er meget andet og mere end blot en morsom og tilfældig krusedulle. Bag langt de fleste succesfulde firmaers logoer ligger hundredevis af timers grundig overvejelse, forkastede forslag og iterationer over temaet. Og det, der kendetegner netop disse firmaers logoer, er deres enkelthed og genkendelighed. Mange verdensfirmaer er lige frem med til at sætte nye standarder for, hvad et godt firmalogo er. Tænk for eksempel på Apple, hvis firmalogo har både historik og symbolik indbygget i en utroligt enkel form. Eller Den Gule Måge – også kendt som burgerkæden McDonalds logo – som er enkelt og simpelt, og dog alligevel utroligt effektivt i sin signalværdi.

Professionelt logo design – for et firmalogo med optimal impact

Hvis du ønsker et tilsvarende effektivt firmalogo design, bør du kontakte en professionel grafisk designer med erfaring og ekspertise inden for netop dette område. Det er langt fra nogen nem sag at designe et firmalogo, som på én gang skal rumme virksomhedens DNA i en enkel form, og samtidig være så rent i designet, at det kan gøre sig på såvel firmaflag som brevpapir.

Læs mere om design af dit logo på damgraphics.dk

More articles