Hvorfor skal jeg lade en grafiker designe mit firma logo?

25 February 2020
Astrid Pedersen

editorial

Måske tænker du, at du ikke behøver et logo. Det er vel fint nok med virksomhedens navn i en standard skrift type, som kan gå igen på såvel hjemmesiden som i virksomhedens eksterne tryksager og øvrige kommunikation. Men her skal du være opmærksom på, at et stærkt og vel designet firma logo er et af de vigtigste elementer i en corporate branding strategi.

Dine potentielle kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter vil mere eller mindre bevidst bruge dit logo som identitets markør, og dermed forbinde det med din virksomhed. Et genkendeligt logo er således langt mere effektivt end dit navn på skrift, omend dette sagtens kan indgå i nogle versioner af logoet. De mest kendte virksomheds logoer i verden har faktisk ikke firmanavnet – eller blot virksomhedens initialer – som del af det grafiske og visuelle udtryk. Tænk blot på Nike eller Mercedes.

Ligeledes behøver logoet ikke at afspejle virksomhedens produkter, hvilket Macintosh’ æble er et prima eksempel på. Det afgørende for, om et logo er effektivt og formår at blive synonymt med den bagved liggende virksomhed i den kollektive bevidsthed, er dets enkelthed og konsistens.

Derfor skal dit logo være skalerbart og dermed anvendeligt i alle sammenhænge, på web såvel som i diverse tryksager, eller eventuelt på tekstil eller andre materialer. Og derfor har du brug for professionel hjælp, når dit firma logo skal formgives.

Hvem kan hjælpe mig med professionelt logo design?

Hvis du leder efter et bureau, som kan levere flot og funktionelt logo design til lave priser, kan du med fodel tage kontakt til Logoshop. Hos Logoshop kan du altid få en snak om dit behov for logo og om dine ønsker hertil. Du kan blive meget klogere på professionelt logo design, og få et godt tilbud på et stærkt og billigt firma logo, på Logoshop.dk

More articles