I dit arbejde med kloakservice har du så overvejet sociale profiler?
Du kan måske synes, at det er omsonst, at noget så mondænt, trivielt og almindeligt som din virksomhed, der begår sig med kloakarbejde, skulle have sociale profiler.
Den slags er vel mest for højprofilerede virksomhed, der rutter med mange penge, eller som har en masse følgere i forvejen, fordi der er en virksomhed, som specielt de unge er interesserede i, hvorfor der er ansat hele Social Media-managere, der også forkortes til SoMe-management i udførslen.
Der bliver måske ligefrem givet instruktioner til de ansatte om, at de skal huske at gøre sig bemærkede på de sociale profiler for firmaet, så man kan sørge for at holde interessen for ens virke ved lige, eller man sender dette videre til den SoMe-ansvarlige, hvor der lige har været forbi en tur ved kommunikationsafdelingen, så man ved, man kommunikerer det rette budskab.
Eller man netop er en kendis af den type, man betegner som influencer, der gerne skal være konstant aktiv på de sociale medier, for at holde sit “brand” ved lige, ellers overtager en anden kendis bare de følgere.
Men her skal man huske på, at for det første findes de næste generationer af kunde på de sociale medier, når de gamle falder fra af naturlige årsager.
Og de moderne generationer er meget utålmodige og er vant til at få det, de vil have, med det samme.
Så ved at være aktiv på de sociale medier kan man ikke bare ende med at hive nye kunder til, man kan også vise, hvordan man laver ens arbejde.
Man skal selvfølgelig ikke forgøgle den slags og forsøge at efterligne andre firmaer, man skal kommunikere ens eget brand ud.
Har man ikke interesse i at vedligeholde nogle bestemte profiler, så kan man prøve dem af og sortere til og fra, som man følger udviklingen og sørger for at være der, hvor de nye kunder er.
Måske kan du finde inspiration her: https://www.lihn-kloak.dk/